De Nintendo Switch OLED: The Kotaku Australia Review

2022-06-25 07:39:00 By : Mr. Kyle Chan

Op papier zou je niet denken dat het verschil tussen de originele Switch en de Switch OLED veel was.Nu is de kans groot dat je al een beslissing hebt genomen over het kopen of upgraden naar de Nintendo Switch OLED.Het biedt geen verbeteringen aan de framesnelheid op de originele Switch, de Switch Lite, en de levensduur van de batterij blijft hetzelfde als de herziene Switch die in 2019 werd gelanceerd. Er is geen AI-aangedreven opschaling voor hogere resoluties, dus er is geen verschil wanneer de Switch OLED is aangesloten op een tv - of dat nu is via het gloednieuwe, LAN-ondersteunde Dock of de oudere varianten.En er is ook geen nieuws over permanente oplossingen voor Joy-Con-drift.Maar ondanks dat alles is de Switch OLED niet zomaar een kleine upgrade op de draagbare console van Nintendo.Als je een bestaande Nintendo Switch hebt - het originele model of degene met een verbeterde levensduur van de batterij - is het scherm het grootste dat je opvalt.Het 7-inch OLED-scherm is een onmiddellijke, duidelijke verbetering ten opzichte van het 6,2-inch scherm op de oudere Switches, of de 5,5-inch op de handheld Switch Lite.Die extra maat betekent dat de Switch OLED een iets grotere behuizing en accessoires nodig heeft, afhankelijk van hoe goed de pasvorm was.Nintendo stuurde een nieuwe witte hoes voor de Switch OLED, die vanaf 8 oktober te koop zal zijn voor $ 29. Het was niet zo mooi als mijn bestaande suède tasje dat ik in 2017 van Yodobashi Camera kocht, let wel, en de Switch OLED past daar prima in.De OLED paste ook - nauwelijks, maar hij kwam daar - in een grotere Waterfield bruine wax Switch canvas tas die ik een paar jaar geleden had beoordeeld.De kans is dus groot dat u uw bestaande accessoires niet echt hoeft te upgraden.Alle controllers of apparatuur die met uw bestaande Switch of Switch Lite werkten, zoals 8BitDo-controllers van derden of uw audioapparatuur, werken net zo goed met de Switch OLED.De meeste upgrades gaan eigenlijk meer over kwaliteit van leven.Samen met het nieuwe scherm is de Switch OLED een fractie breder dan de originele modellen.Het is niet zo breed dat de console ergonomisch onhandig aanvoelt - ik vond de Switch OLED een fractie comfortabeler in gebruik.De verbeterde standaard strekt zich nu uit over de hele console, hoewel een leuke bijkomstigheid is dat de microSD-sleuf ook is verplaatst voor gemakkelijkere toegang.Afgezien van een veel groter bewegingsbereik, is het gewoon een stuk steviger en minder vatbaar voor breken.Nintendo's adverteerde dit meestal als een voordeel voor spelen op tafel.Dat is niet zo handig in ons leven dat nog steeds in lockdown is, maar ik vond nog steeds dat de standaard verrassend praktisch was.Ten eerste betekent het helemaal uitklappen van de standaard dat je een oplader kunt aansluiten en de Switch in bed kunt zetten.Gamen in bed is een veel voorkomende plaats geworden voor de Switch, maar de originele modellen kunnen een beetje onhandig worden om te gebruiken als de batterij bijna leeg is.De oude standaard was niet bijzonder stabiel en door het beperkte bewegingsbereik liep je vaak het risico je USB-C-kabel te buigen.De nieuwe standaard is breed genoeg om hem helemaal uit te schuiven, de achterkant ervan op beide middelvingers te laten rusten en de console in een comfortabele positie te plaatsen zodat een oplaadkabel vrij kan zitten.Het geeft je ook die enigszins schuine positie die zorgt voor meer kijkcomfort wanneer je wordt ondersteund door een paar kussens.Je zou een Switch gewoon plat kunnen houden, zodat je de USB-C-kabel niet buigt.Maar de kicker hier was dat het de Switch uit de buurt van een natuurlijke kijkpositie plaatste, een situatie die nog erger werd gezien de verminderde kijkhoeken van de originele Switch (of Switch Lite).Het OLED-scherm is helderder, duidelijker en mooier om naar te kijken in een heleboel verschillende omgevingen.Het scherm heeft technisch gezien een lagere beeldkwaliteit doordat het Switch OLED-scherm een ​​lagere pixeldichtheid heeft dan de originele Switch en Switch Lite.Maar in de praktijk merkte ik dat de helderheid, het contrast en de iets grotere ruimte ervoor zorgden dat games veel levendiger en levendiger waren dan de originele Switch.Dat gezegd hebbende, de voordelen kunnen per spel verschillen.Omdat de interne hardware niet is veranderd, lost de Switch OLED geen problemen op met lage resoluties.Een game als Cricket 19 kan verrassend moeilijk zijn op de Switch - de interne resolutie is al behoorlijk laag, waardoor het moeilijk is om kleine objecten zoals snel bewegende cricketballen te identificeren.En omdat het grootste deel van Cricket 19 zich afspeelt in fel verlichte omgevingen, helpt dat extra contrast niet echt veel.Het feit dat de toch al lage resolutie blokkerige afbeelding is uitgespreid over 7 inch, in plaats van 5,5 of 6,2 inch, maakt het niet gemakkelijker om te zien - het maakt het in ieder geval een fractie moeilijker.Maar dat is een heel extreem voorbeeld.Aan de andere kant heb je games zoals Monster Hunter Rise.Rise ziet er al behoorlijk uit, gezien de beperkingen, en Capcom deed wonderen door de gebruikersinterface zo leesbaar mogelijk te maken op de kleine handheld.Het hebben van dat extra onroerend goed duwt die gebruikersinterface een fractie verder, wat echte voordelen heeft voor de gameplay.Het geeft je meer ruimte om je te concentreren op aanvalspatronen en de nette omgevingen.Het zorgt ervoor dat de hele presentatie er een fractie minder rommelig uitziet, wat vooral handig kan zijn in de Rampage-speurtochten van de game, waarbij het scherm zich vult met monsters om op te richten.En hoewel Rise niet bepaald een in duisternis gehulde game is, is het verbeterde contrast meteen merkbaar.Wat de Switch OLED voor mij echt heeft verzegeld, is hoe mooi het scherm de beperkingen van de hardware in evenwicht houdt.U kunt een kleine resolutiestoot en prestatieverbetering krijgen met de Switch OLED of de originele Switch-modellen, zodra deze op een dock is aangesloten.Maar dat betekent niet dat je een verbeterde ervaring krijgt.Een van de grootste problemen van de Switch is het volledig ontbreken van anti-aliasing, een grafische techniek die is ontworpen om de randen van texturen glad te strijken om de algehele beeldkwaliteit te verbeteren.Wanneer je een Switch op een 4K- of zelfs 8K-scherm laat draaien, komen veel van de tekortkomingen van de Switch naar voren.(Veel tv's schakelen nu ook automatisch over naar de gamemodus voor consoles, waardoor eventuele nabewerkingsvoordelen worden uitgeschakeld of interne opschaling van tv's mogelijk automatisch van toepassing is.) Dat geldt voor Monster Hunter Rise en zelfs nieuwere releases zoals Metroid Dread, waar de kleinere schaal van het 720p OLED-scherm verbergt enkele van de rafels en ruwere texturen op manieren die tv's en grotere schermen niet kunnen.Een ander voordeel zijn de nieuwere luidsprekers, die duidelijker zijn dan eerdere iteraties.Net als de originele Nintendo Switch bevinden de luidsprekers zich links en rechts onderaan het scherm, verscholen in de bezel.Maar Nintendo heeft het ontwerp van de luidsprekersleuven herzien om veel breder te zijn op de Switch OLED, waardoor een luider, minder modderig geluid mogelijk is dan bij alle andere iteraties van de console.Het bredere formaat van de Switch OLED betekent ook dat er minder risico is dat je de luidsprekers met je handpalmen bedekt.Ik heb dit nooit meegemaakt op de originele Switch, maar het was een factor die zou kunnen opduiken met de Switch Lite.Bas komt veel duidelijker door op de Switch OLED dan eerdere modellen, hoewel het nog steeds niets is in vergelijking met een goede set bedrade of Bluetooth-koptelefoons.Dit geeft geen antwoord op de vraag of bestaande Nintendo Switch- of Switch Lite-bezitters moeten upgraden.Maar dat is de meer gecompliceerde vraag, dus laten we eerst met de gemakkelijkste beginnen.De originele Switch zal zeker een betere waarde hebben, vooral omdat retailers de voorraad opruimen tijdens Black Friday, Cyber ​​​​Monday en de komende feestdagen.Maar als u enige tijd besteedt aan het spelen van handhelds, is de Switch OLED een bonafide upgrade.De helderheid en het contrast van het OLED-scherm is een absolute topper, zeker in games met veel donkere scènes die last hadden van een vervaagde look op de originele Switch of Switch Lite.Games met veel UI-elementen zijn ook een beetje leuker om te spelen en naar te kijken, dankzij het extra onroerend goed, hoewel alles met een grote hoeveelheid tekst niet noodzakelijkerwijs verbeterd is vanwege de vermindering van de pixeldichtheid.Als je iemand bent die puur met de Switch in gedockte modus speelt, is de beste optie waarschijnlijk om bij een originele Switch te blijven, maar met een Ethernet-adapter voor het Switch-dock.Dat is de grootste verbetering van de levenskwaliteit voor met name multiplayer-games, vooral voor games zoals Pokemon Unite of Fortnite, waar de oudere draadloze adapter van de Switch soms worstelt.Als je op zoek bent naar een upgrade van een Switch Lite naar iets met TV-out-mogelijkheden, zou ik ook de originele Switch overslaan - zelfs met een goede korting - en gewoon naar de Switch OLED gaan als een volledige vervanging.Het zal de komende jaren beter standhouden dankzij het geluid en het scherm alleen.En als je je zorgen maakt over mogelijke Joy-Con-problemen, is dat hetzelfde probleem, ongeacht welke Switch je koopt.De Switch OLED is geen echte Switch-opvolger, en het is ook geen Switch Pro of iets anders dat enkele van de prestatieproblemen bij sommige games oplost.Maar Switch-fans hebben vrede gesloten met de beperkingen ervan.Dat is de reden waarom de Switch de afgelopen jaren zo ongeveer alles heeft verkocht.Wat de Switch OLED doet, is op dit moment de best mogelijke handheld-ervaring bieden.Het is niet iets waar alle Switch-fans voor zouden moeten upgraden, maar als je je bestaande console kunt inruilen, is het zeker het overwegen waard.De Nintendo Switch OLED is vanaf 8 oktober verkrijgbaar in Australië voor $ 539.Alex Walker is de redacteur van Kotaku Australia en staat bekend om zijn werk op het gebied van videogames, branchekwesties, technologie en esports.Hij heeft geschreven voor ABC Technology & Games, games.on.net, PC Powerplay, Techly, Gizmodo Australia, Lifehacker Australia en meer.De prijs is een probleem, het zou beter zijn als ze het ook zonder dock en joycons voor $ 300 zouden verkopen.EB wil mijn switch, 2 games en $ 300 om in te ruilen...We hebben een gezegde terug waar ik vandaan kom hiervoor.."Ja, nee, f*ck dat"Ik heb al een onslae gevonden voor $ 470.Ik verkoop waarschijnlijk mijn originele lanceerschakelaar voor ca.$ 250 tot 300 gemakkelijk.Als iemand die uitsluitend in handheld-modus speelt, is een upgrade van 200 dollar niet slecht voor een geweldig ogend en groter scherm.Bovendien krijg ik een langere levensduur van de batterij omdat ik een startschakelaar had.Als u uw switch niet in de handheld-modus gebruikt, is dit natuurlijk een enorme verspilling van tijd.Kan me niet voorstellen dat iemand $ 300 betaalt voor een gebruikte OG Switch.Ik heb $ 350 betaald voor een gloednieuwe, bijgewerkte batterij met Mario Kart!Veel geluk voor jou, als je er $ 300 voor kunt krijgen en $ 470 kunt betalen voor een OLED, is dat niet zo ergJe hebt duidelijk een goede deal gemaakt met die overstap.Ze verkopen voor 300 gemakkelijk op ebay.Een op dit moment open voor bieden is al $ 260 met een 20 dollar verzendkosten bovenop dat.Originele schakelaar is hackbaar en zeer gewild...dus er is geen verschil wanneer de Switch OLED is aangesloten op een tv....aaan en ik stopte er volledig mee.Mijn switch wordt waarschijnlijk 75% van de tijd in de gedockte modus gespeeld, dus ik ga geen $ 500 + uitgeven aan een iets groter, mooier scherm.Gezien het feit dat ik in mijn huis deze maand heb kunnen genieten van xcloud op een 10 INCH-scherm, heeft de draagbaarheid van de switch nu pas verdienste wanneer ik de volgende keer met een vliegtuig reis ... wat een tijdje kan duren gezien onze huidige wereldstatus. .Maar toch, zoals ik altijd zeg, als mensen het voor zichzelf kunnen rechtvaardigen, ga ervoor en ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.Het zou logischer zijn geweest om OLED op een nieuwe Switch Lite te hebben, ook deze upgrades hadden moeten worden tegengehouden voor de volgende generatie Switch, omdat de enige echte upgrade waar de meerderheid van de Switch-gebruikers naar op zoek is, een betere getrouwheid en framesnelheid is.Wat een stelletje bs.Maak de processors sneller, wifi ontvangt sneller, upgrade grafische afbeeldingen om aan te passen aan 4K.Alsof deze mensen bewust geen enquêtes of vragen naar het publiek sturen wat er gevraagd wordtJa, ik wil exclusieve kortingen, speciale aanbiedingen en wedstrijden van onze partners ontvangen.Nu kun je de topverhalen van Kotaku in je inbox ontvangen.Vul hieronder uw e-mailadres in.Door je te abonneren ga je akkoord met onze gebruiksvoorwaarden en privacybeleid.